Date: Friday, 18 September 2015

Time: 06:00 - 07:00 UTC (for the time in various timezones click here)

Meeting Number: AL.AP/CC.0915/1


 

How do I participate in this meeting?How do I participate in this meeting?

English Conference ID = 1638

Adobe Connect Meeting Room:  http://icann.adobeconnect.com/apralo

**Chinese interpretation will not be available


Action Items: EN

Recording:      EN   

Transcript:    EN 

AC Chat Transcript:  EN            


Participants:

Siranush Vardanyan, Lianna Galstyan, Ali AlMeshal, Maureen Hilyard, Olivier Crepin-Leblond, Satish Babu, Cheryl Langdon-Orr,  Kitamura Yasuichi,  Hong Xue, Srimal Andrahennadi - Sri Lanka Next Generation (SLNG), Fouad Bajwa, Amir Qayyum

Apologies: Holly Raiche, Dr. Suhaidi B Hassan, Gunela Astbrink, (possible: Tomohiro Fujisaki, Toshio Tachibana), Pavan Budhrani,  Aris Ignacio

Staff: Silvia Vivanco, Kelvin Wong, Gisella Gruber

 

Call Management: Gisella Gruber


AGENDA:  

1. Roll call - staff (2 min)

2. New ALS in APRALO - Sri Lanka Next Generation - Siranush (2 min)

3. ALAC updates - Olivier (15 min)

Policy Advice Development page

  1. Statements approved by the ALAC:
  2. Statements in process: being drafted, in comment or in vote:
  3. Statements that seem to be stalled:
  4. Public Comment requests to which the ALAC decided not to submit Statements: 
  5. New Public Comment requests requiring decision: 

4. Outreach calendar - the online calendar to be filled in - recent developments, Siranush, Maureen, Aris and Eranga (10 min)

5. Outreach activities in different regions - Armenian IGF - initial results, APRALO participation (Ali), Maureen - Pacific Island, Nadira - ISOC Palistine (15 min)

6. Important issues to be discussed in F2F meeting in Dublin - individual users, what else? Siranush, Cheryl, others (5 min)

7. APRALO-APAC HUB Upcoming webinar: 29 September 2015 - APRALO-APAC Hub Webinar Intermediate - New gTLD program / ccTLDs - Kelvin Wong (3 minutes)

8. Next meeting in Dublin - October, Wednesday 21 October, 08:00-09:00 local (07:00-08:00 UTC):  who will participate? (5 min)

9. AOB (5 min)